fredag 29 juni 2018

Botanisk plansch nummer tre

Nu är jag klar med den sista botaniska "planschen".

De är utförda i akvarell på akvarellpapper från Lana (Lanaquarelle) 300 gram 56x76 cm, grain fin. Det är något så speciellt att måla på akvarellpapper. Jag betraktar mig själv mer som en oljemålare än akvarell men akvarellen har flertal fördelar före olja. En av dem är tjusningen med underlaget. Naturligtvis är det stor skillnad på mellan en duk till en annan men inget underlag i olja exalterar mig. Akvarellpapper däremot! De är så vackra med sina råkanter och sin struktur, men också ger de en så otrolig känsla när man målar på dem. Jag älskar nog akvarell nästan lika mycket bara därför!

Älskad akvarellåda och penslar

Jag har nu färdigställt blåklocka...

Blåklocka

...linnea...



...och klofibla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar