onsdag 17 februari 2016

Storm gray

Jag älskar att prova material som inte egentligen är avsedda för varandra! Ibland är det spännande och ibland slutar det med att jag är oerhört arg på mig själv. I detta fall provade jag att använda fineliners (tusch) från Micron Sakura, på papper från Strathmore som är avsett för kol. Kolpapper har en struktur som inte alls är lämpligt för tunna spetsar. Varje litet streck var en kamp att få ner på pappret, men ändå hade jag så roligt när jag tecknade denna bild (jag slapp vara arg på mig själv).

Strathmore har så många underbara papper. Detta är från deras 500 serie (vilket är deras topp kvalité) och finns i många olika vackra kulörer. Teckningen är ca 65x41 cm. 

Fineliner på Strathmore 500 serie charcoal (Storm gray) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar