tisdag 1 mars 2016

Zodiak

Markerteckning på Strathmore Bristol (vellum surface)ca 45x61 cm stor.

Jag använde mina Prismacolor marker som jag egentligen tycker är mycket bra markers men de finns i två utföranden som båda är lite problematiska för mig. Den ena pennan har en penseludd som känns som gummi och fastnar på pappret och på den andra sidan av pennan har de en liten fin udd (jag ser ingen nytta med små fina uddar). Den andra typen som Prismacolor erbjuder är en stor udd som inte är som den annars vanliga chiseludden, utan större och skuren på flertal sätt. Idéen är god men jag tycks ha svårt att lära mig hur den fungerar. Jag har tidigare skrivit om denna penna på min andra blogg (markers guild, som handlar om pennor och papper). Där skrev jag att pennan inte passar för större bilder på grund av ovannämnda skäl, och ändå fick jag för mig att använda Prismacolor på en bild som är 45x61 cm stor! Det gick dock bättre än jag kunnat tro. Pennorna har underbara djupa och starka färger.

Zodiak




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar