onsdag 2 december 2020

Sweet & Salt

Ni vet, de tider vi lever i är ansträngande, oroliga, osäkra. Ibland tar tankarna tag i mig. Var kommer jag att befinna mig om ett par år. Hur ska jag försörja mig, var ska jag bo… Tunga, ångestladdade frågor. Och lägg dessutom till det faktum att jag undrar om jag kommer att dö ensam. Men, nej, jag kommer inte dö ensam. Jag kanske inte kommer att hitta den stora kärleken. Jag kanske aldrig kommer att bli kär. Mitt hjärta har kanske frusit. Men jag har min Amanda! Hon är inte en släkting, det finns ingenting som tvingar oss samman. Men vi kommer alltid finnas för varandra. Varje dag finns vi där. Hon vet allt om mig. In till det mest förbjudna och pinsamma. Intill det mest smärtsamma och sorgsna. Bilden föreställer min Amanda. Idéen är vår, och även i processen fanns hon med. Hon ger råd och hjälper mig se vad jag inte förmår själv. Så, även om nästan allt kunde vara bättre i mitt liv så har jag något så värdefullt, något så fantastisk! Jag skulle aldrig byta ut henne mot något av det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar