tisdag 18 september 2018

Tuschteckning klar!

Jag har följt och lyssnat på många youtubare som ger goda råd för konstnärer. En av de saker de alla tycks vara överens om är att man ska hålla sig till ett projekt i taget. Jag har alltid haft flera på gång, gärna en oljemålning och sedan kanske ett tidskrävande tecknar projekt som t ex färgpennor eller blyerts samt något mer skissartat och enkelt. För mig har det ofta hjälpt mig att inte trötta och hasta igenom tråkiga partier. Ibland kan till exempel en bakgrund kännas oändligt tråkig men vara nödvändig för helheten. Känner jag att det är överväldigande tråkigt kan jag arbeta med något annat ett tag för att ladda inför uppgiften men ändå vara kreativ. Just nu har jag nog överdrivet hur många projekt jag har. Jag börjar förstå vad de menar! Jag har just nu två oljemålningar på gång, jag skissar i min ”kärlekens skissbok”, och jag har en blyertsteckning på gång och ändå började jag igår och skissa upp ytterligare för en oljemålning! Så nu måste jag skärpa till mig!!! Här är i alla fall en teckning som nu är slutförd! check! 

Goshin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar