tisdag 9 januari 2018

Illustrationer

Jag tränar kampkonst, vilket är minst lika intellektuellt som det är fysiskt. En stor del går åt att minnas olika övningar och detaljer i utföranden. I princip alla övningar jag har lärt mig har jag tecknat ner under årens lopp. Jag vet egentligen inte om det är ett kontrollbehov eller bara en ursäkt för att kombinera mina två stora passioner: kampkonsten och tecknandet. Jag har aldrig tänkt på att visa något av det jag gör här på min blogg innan, och jag kommer nog inte att göra det alltför ofta och absolut inte visa allt för det är ganska stora mängder av teckningar som jag utför varje år. En del av dessa teckningar är av låg kvalité och utförda i stress endast för att minnas. Andra är fyllda av tecknarglädje med inte så sällan inslag som är helt ovidkommande, som till exempel en hund :-)

De teckningar jag idag tänkte visa är sex stycken av 47 som tillsammans illustrerar en sai kata. Sai är ett av de traditionella vapnen från Okinawa, kata är en rad rörelse man tränar i soloform i ett förutbestämt mönster.


Sai kata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar