tisdag 29 november 2016

Det rosa huset i Tystberga

Denna teckning har tagit en del tid att slutföra. Den är tecknad på papper från Stonehenge som är färgat. Det är ett stort papper, ett helark på 76x56 cm. Jag började med huset i mitten och det sista jag gjorde var blommorna. Trots att jag hade gjort en "skiss" i photoshop med bilder från huset som skulle vägleda mig till hur teckningen skulle bli ändrade jag mycket under tidens gång. Jag skissade först med blyerts (och använde en hel del mätverktyg för att försäkra mig om att huset skulle bli så likt som möjligt) och tecknade sedan med fineliners.

De lyckliga ägarna till huset ville ha ett husporträtt men eftersom huset ser så olika ut från olika vinklar och alla vinklar är fantastiska så kändes denna lösning som den bästa istället för ett mer vanligt husporträtt. Jag kunde också få med så mycket annat av huset och även trädgården som de älskar.

Husporträtt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar