torsdag 20 oktober 2016

Inktober dag 20

Idag är det den tjugonde teckningen jag utför för "inktober", en utmaning skapad av Jake Parker och som har florerat i ganska många år på olika sociala medier. Tanken är att utföra en teckning om dagen i tusch. Jag har satt regler för mig själv att följa ett tema i tre dagar och sedan byta. I början höll jag temana efter material och stil, men dag 17 glömde jag bort att jag skulle ha använd "fountain pens". Ämnet jag hade bestämt var monster och jag blev så uppslukad av detta att jag helt glömde bort att hålla mig till ett visst material. Eftersom jag redan hade förstört denna idé så bestämde jag mig att jag fick unna mig att leka med min rörtuschpenna som jag redan har använt men längtade tillbaka till. Ämnet håller jag mig dock till och det är höst.

Tema höst






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar