lördag 1 oktober 2016

Inktober dag ett

Redan förra året bestämde jag mig för att delta i "inktober", en Youtube aktivitet där man utmanar sig själv att utföra en tekning om dagen hela oktober ut. Teckningarna ska vara i tusch, därav namnet. För min del är det inte en utmaning att teckna varje dag, jag tecknar eller målar i princip varje dag redan som det är, men att hålla mig till ett medium kan nog bli utmanande för mig. Även om jag ibland har perioder som domineras av ett material val, så som i somras när jag målade akvarell varje stund jag hade chansen, så brukar jag sällan göra fler än ett par stycken i ett medium för att sedan bryta av med något annat. Jag tänkte också utmana mig själv med att spela in mina teckningar på film. Varje dag. Och därmed redigera en film varje dag... Önska mig lycka till :-)

Inktober 2016 dag ett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar