lördag 28 mars 2015

Att skissa ute


Jag har nästan bara möjlighet att skissa ute när jag är på semester. När vi var i London var det mitt mål att skissa medan min man var på kurs. Det blev dock mest skissat på caféer och museum för det var så kallt utomhus. Nu är just caféer det roligaste stället att skissa på så det var helt ok. Till en början var mina teckningar rätt stela. Jag kände mig oerhört obekväm och sedd men ju mer jag höll på desto lättare blev det. Jag använde en liten Moleskine skissbok och tecknade med en Micron 0,3 samt att jag någon enstaka gång använde lite färgpennor.

Frös handen av mig när jag
plocka upp färgpennorna 
Äntligen inomhus
British museum är svårt att hinna med på en dag.
Jag gick tillbaka flera dagar i streck för att hinna med
 så mycket som möjligt

I väntan på att National museum skulle öppna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar