tisdag 25 maj 2021

Kaos

2013 började jag blogga, den bloggen handlade om konstmaterial. Jag gjorde ingående jämförelser mellan olika papper och pennor. Den var nästan löjligt saklig. Jag antar att den speglade vem jag var då. En dedikerad kampkonstutövare som alltid satte mina intressen först. Jag levde tillsammans med min man och två hundar i ett stort hus på landet. Dagarna handlade om att hinna göra allt som måste göras innan träningen. Jobb, skogspromenader med hundarna och förberedelserna för kvällen. För varje kväll var det träning och den var otänkbar att avstå ifrån. Sen jag lämnade det livet har allt varit mer eller mindre kaos. Frågor som var jag ska bo, jobba och hur jag ska skapa ett nytt liv dominerade den första tiden. Sen började allt falla på plats. Men det var i början av 2020. Alla har en historia kopplat till pandemins utbrott. Alla drabbades. 2020 kom och gick över till 21 och lämnade oss som alla lite tokiga. För pandemin gör oss nog alla lite tokiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar