söndag 7 juli 2019

Att arbeta om en gammal bild

Jag har aldrig tidigare arbetat om en bild som jag gjort. Jag har bättrat på gamla bilder många gånger, men aldrig tagit samma bild och gjort om den. Jag har ingen aning om varför! Nu när jag gör det för första gången känns det som om det är en självklarhet att göra det när man har en gjort en bild som man egentligen tror på men misslyckats i utförandet. Denna bild gjorde jag för omkring två månader sedan. Jag älskar idéen, med noter som slöjor i en klassisk Salomedans. Men utförandet är förfärligt. Linjerna är barnsliga, kantiga och hårda. Ändå publicerade jag bilden på både Insta och min blogg som jag ibland delar på Facebook. Jag antar att jag gillade idéen så mycket att jag inte kunde låta bli. Nu kom jag dock på att det faktiskt är möjligt att göra om den! Jag är fortfarande inte helt nöjd och vissa saker var bättre i originalet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar