tisdag 31 oktober 2017

Inktober 2017 dag 31

Sista dagen i oktober och därmed sista dagen av inktober. Det svåra med att teckna en teckning om dagen är inte att bli klar med en teckning så mycket som att jag inte får tid att låta teckningen ligga ett tag så att jag kan titta på den med nya ögon och förhoppningsvis förbättra den. Det är i mitt tycke det svåraste med mitt jobb. Att se. Väldigt fort blir jag "blind" för det jag gör. Det finns en del knep att ta till för att hjälpa seendet, men ingenting är så bra som att låta tiden gå. Samtidigt har jag upptäckt andra saker tack vare att jag var "tvungen" att slutföra och publicera en teckning per dag. Flertal av de teckningar som jag tycker att jag misslyckades med fick en del positiv respons medan andra som jag tyckte var bra inte fick så mycket uppmärksamhet. Så har jag nog alltid upplevt, men det jag nu lärde mig var att jag ser andra saker som inte nödvändigtvis andra ser och kanske kan det lära mig att inte fastna i små saker som kanske inte betyder så mycket för teckningen trots allt.

Här kommer i alla fall min sista teckning denna inktober, 2017.

Inktober day 31



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar