tisdag 19 juli 2016

Skissböcker

Jag skrev om att skissa ute förra året. Sedan dess har jag fyllt ytterligare två "uteskissböcker". Först använde jag en ganska tunn skissbok från Ljungbergs konstnärsbutik i Lund. Det var dock väldigt få sidor i den. Jag kände det som att jag precis börjat komma in i skissboken (för det är ju alltid en process) när den tog slut. Därför bestämde jag mig för att ta fram en skissbok som jag köpt på Stuart R Stevenson i London. Skissboken är deras egen framtagna (tillverkad i Italien) och den är så gudomligt vacker. Så vacker att jag hade lite ångest att använda den till så enkla skisser som det blir när man skissar av folk på stan. Denna vackra underbara bok har jag burit omkring i nästan ett år nu, ömsom älskat den ömsom hatat den - för den är onödigt tung.

Ljungbergs Artist skissbok
Ljungbergs skissbok
Stuart R Stevensons skissbok
Stuart R Stevenson sedd från sidan
Skisser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar