lördag 16 juli 2016

Lek med tusch och vatten

Jag gick igenom alla mina papper för några dagar sedan och hittade gamla papper från Arches. När jag såg prislappen på 29 kronor (visserligen på rea) insåg jag hur gamla de är. Idag är prislappen på dessa papper något förändrad. Eftersom jag inte använt dem till något under alla dessa år bestämde jag mig för att leka lite med dem. Jag blötte ner pappret, på lite olika sätt varje gång. Ibland skvätte jag droppar och andra gånger tecknade jag cirklar med vattnet. Sedan tecknade jag så snabbt som möjligt innan pappret hann absorbera vattnet för mycket. Tidigare när jag lek med samma metod har jag inte använt så absorberande papper, vilket har fördelen att jag får mer tid på mig, men nackdelen att pappret bucklar sig allt för mycket. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar