fredag 27 januari 2017

Venedigtema vecka ett

Jag vågar nog påstå att det inte finns många små boutiquehotell i världen som återkommande satsar så stort som Bomans hotell i Trosa. Jag har lyckan att få delta i många av dessa äventyr som initieras av Kristin Boman. Just nu har jag i uppdrag att måla 20 meter duk, på 210 cm rullar. Dock är det inte i en längd! Dukarna kommer alla att bli 210 cm i bredd och 250 cm på höjden. Vi har tackolov högt i tak och min ateljé är stor nog att rymma en så stor duk utan problem. Dock Kommer jag behöva flytta duken till ett annat rum när den ska torkar och det är dags för nästa duk att hängas upp. Min man är luttrad efter alla år med liknande projekt, där hela huset måste anpassa sig, så han tycker faktiskt bara att det är roligt.

Så vad är det för projekt. Det är till en fest på Bomans med tema Venedig.

Så här långt kom jag under veckan. 

Pågående arbete


Jag fortsatte under helgen och blev klar så långt som jag förutsatt. Dvs allt är klart utom himmel. Den får komma senare. 

Venedig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar