måndag 4 april 2016

Landskapsblommor

Jag har målat Härjedalens- Norrbottens och dalarnas landskapsblommor som binds samman av Rallarros. Det är målat på en skiva som ska sättas upp i ett kök med en list runt i engelskt röd.

Jag använde Old Holland och Michael Hardings oljefärger. Old Holland har en underbar sapgreen som jag är nästan beroende av medan Micheal Hardings sapgreen är lite för blå för min smak. Kan dock användas (med viss försiktighet) tillsammans. Sapgreen kan man egentligen blanda till själv, men eftersom jag ganska ofta står på stegar eller till och med ligger på ställning och målar tycker jag att jag kan unna mig en "färdig blandat" färg.  

Jag har för första gången i mitt liv investerat i ett riktigt staffli och detta var första gången jag använde det. Jag har ägt fältstaffli och bordstaffli tidigare, men aldrig ett "riktigt" staffli för användning i en ateljé.

I min ateljé 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar