onsdag 11 november 2015

Gammalt blir nytt

Jag har nog varit delaktig i de allra flesta rummen på Bomans hotell. Många av dessa rum är jag inne på minst andra vändan. Rum 31 gjorde vi iordning för inte så många år sedan, men Kristin kände sig aldrig helt nöjd så förra veckan bestämde hon sig för att göra om det igen. Jag hade målat stora fjärilar i taket sedan tidigare och vi övervägde att måla över dem men bestämde oss i slutänden för att behålla dem men fylla på med blad runt och på så sätt knyta ihop säcken. och säcken är bananplant tema. Återkommer mer om detta.

Jag tycker oftast att golv och takmålningar är lite extra roligt att göra, trots att de är svårare (eller pågrund av det?) och läskigare. Jag är ju höjdrädd och upplever att ställningen skakar och skramlar oroväckande.  
Kristin tog en bild på mig när jag målar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar