tisdag 3 november 2020

Soluppgångens land

Mitt absoluta första inlägg på denna blogg var teckningarna i en stil jag kallar ”temateckningar”. De kom från en lekfull ”mindless” aktivitet i en skissbok som utvecklades till en rolig idé. I början utförde jag teckningarna med en fineliner (en tuschpenna) och stilen var ganska stilistisk. Sen förändrades idéen och inkluderade akvarell och färgpennor. Denna gång gick jag över till blyerts. Blyerts är ett medium som tillåter en högre grad realism eftersom man arbetar med en gråskala till skillnad från fineliners där man använder svärta mot det vita pappret. Inte så att jag föredrar en stil framför den andra. Men till dessa motiv upplevde jag att den mer realistiska stilen var helt rätt val och nu är jag sugen på att göra fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar