fredag 25 maj 2018

Att måla smått

Jag har länge haft en förkärlek för att måla stort. Särskilt i olja men även teckningar i både tusch, färgpennor eller blyerts. För en månad sen målade jag de största målningarna som jag gjort på yupo papper 70x50 cm (det finns inte större yupo papper att köpa). Nu har jag målat de minsta målningarna på yupo papper (hitintills?) De är omkring 20x15 cm. Jag hade en hel del papper över, men mest tror jag att jag valde att utföra dem i mindre storlek för att en del av motiven är mindre romantiska och mer erotiska än de stora målningarna som jag gjort. Jag har ett antal på gång, men här kommer de första sex.
Something in the way you make me feel



Blue moon
Dream a little dream of me
I got you under my skin 

That old feeling

What I wish that I could do to you




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar