torsdag 18 augusti 2016

Udda konstnärsbutik i Linköping

Konstnärsbutik i Linköping


Mitt i Linköping ligger Miltons konstnärsbutik, vilket är en mycket udda butik. Här trängs konstnärsmaterial med väskor, smycken och klänningar. ”Jag gör lite som jag vill” berättar butiksinnehavaren glatt. Det är en liten butik men fullproppad av produkter; allt från Winsor and newtons färger (olja, akryl och akvarell),  papper från Canson och Clairefontaine samt promarkers och andra pennor från Touch och Uni. Jag hade tyvärr inte så mycket tid att spendera i butiken, men kom i alla fall därifrån med två akvarellfärger från Lucas och två små akvarellblock från Daler Rowney (Langton Prestige). Jag brukar sällan köpa akvarellpapper i block men de var så billiga att jag inte kunde låta bli.


En hörna inne på Milton
Härlig butiksinnehavare


Vi (min mor, min man  och jag) passade sedan på att fika på Berget, ett café mitt inne i stan men där tiden tycks stå still. Helt fantastiskt litet hus med små rum på olika våningar. En härlig dag i Linköping med andra ord. 

Bergets café & tehus i Linköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar