lördag 20 augusti 2016

Nyköpings konstnärsbutik


Ewerts Konst och Ramar
När jag började blogga var min tanke att skriva om varje konstnärsbutik jag besökte. Intressant nog har jag dock aldrig skrivit om butikerna i Stockholm eller i Nyköping. Inte ens Norrköping har fått vara med. Jag är född och uppvuxen i Stockholm och bor sedan några år tillbaka i Tystberga, som ligger nära Nyköping (och inte allt för långt ifrån Norrköping). Jag kom på det när jag skrev om Linköping och Söderköpings konstnärsbutiker. Så nu ska jag skriva om Nyköpings konstnärsbutik :-)

Ewerts Konst och Ramar ligger i utkanten av paradgatan som sträcker sig över ån genom hela inre Nyköping. Här har jag under årens lopp hittat många intressanta fynd. Framför allt har de alltid varit duktiga på lite annorlunda papper tycker jag.  De har färger både i studie och artistkvalitet.  De har ett stort utbud av penslar i olika kvalitet och för alla typer av färger. Jag är oerhört glad att ha dem så pass nära för det finns alltid något jag får med mig hem när jag besöker dem. Idag köpte jag en svärdspensel av kvalitet från da Vinci. Tidigare i somras när jag var där köpte jag ett akvarellset från Schmincke (Horadam).


Winsor and Newtons akvarellfärger
Nyköpings konstbutik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar