måndag 9 maj 2016

Martins color i Malmö

Idag besökte vi en konstnärsbutik i Malmö som heter Martins Color. Det är lustigt, men varje gång jag har besökt Malmö så har jag alltid hittat dit vi ska mer eller mindre omgående, trots att jag egentligen inte alls hittar. Så var det även idag. Vi ville till butiken men hade ännu inte tagit reda på adressen, men vips, där låg butiken!
Martins color
 Jag var imponerad av Martins Color. Butiken ser inte så exklusiv ut på utsidan, men de hade ett stort utbud och många kvalitetsvaror. Till min stora förtjusning hade de oljefärg från Mussini,  Schmincke, något man inte ser var dag. De hade dessutom ett erbjudande att om man köpte duk fick man köpa Mussini för halva priset. Jag passade glatt på att köpa två dyra färger: coelinblått (som jag aldrig känner att jag har råd med normalt) och en kadmiumröd. Jag hittade också en liten akvarellbok från Sennelier som jag aldrig sett tidigare. Den var i ett stycke och utvikbar. 
Akvarellbok från Sennelier

Martins Color hade också lösa ark från Fabriano, Arches och Lana för att nämna några, färgpennor från Derwent där en del var från tiden det stod Rexel Cumberland på pennorna, markers från Touch (den vita med penseludd). Butiken hade också ett enormt utbud av dukar, både på metervara och uppspända. Väl värd ett besök! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar