måndag 14 december 2015

Derwent coloursoft teckning

Jag tycker att det är roligt att begränsa mig själv när jag tecknar eller målar. Denna teckning bestämde jag mig för att endast använda Derwent coloursofts färgpennor. Jag tecknade på ett papper som heter Saunders Waterford, Pappret är ganska stort; 76x56 cm. Det är ett underbart papper att använda till färgpennor. Det är mycket mjukt och tar många lager utan problem. Derwent coloursoft kan kännas lite  svåra att arbeta med eftersom jag tror att de innehåller lite för lite pigment och lite för mycket bindemedel (vax). De gör att de kan vara lite svåra att lägga lager på lager, men på detta papper var de inte alls så svårt som de brukar.

Modellen är Tintin, en av mina favoritmodeller.

Derwent Coloursoft teckning på papper från Saunders 





Mina Coloursoft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar