söndag 29 november 2015

Fuengirolas konstnärsbutiker

Min man och jag är just nu i Fuengirola och hälsar på min systerdotter som pluggar här. Som alltid när vi reser står att söka upp en konstnärsbutik högt på listan. Fuengirola har ett antal butiker med galna blandningar av allehanda ting att köpa och där fanns en del konstnärsprodukter. Den enda butiken jag kunde finna med mer kvalité var Govez. Govez ligger på Condes de San Isidro som är den stora shoppinggatan i Fuengirola. På övervåningen hade de en del presentpennor typ Parker, Caran dáche (vars ink syns på bilden) och nedre våningen fanns själva konstnärsdelen. De hade en del märken som till exempel Arches, Faber-Castell, Letrasets promarkers, Tombow och Sakura koi, men väldigt få produkter av varje och litet urval. Jag brukar komma ut ur en konstnärsbutik med famnen full, men härifrån kom jag med knappt en handfull pennor.

Å ena sidan, Fuengirola är förstås en artificiell stad, uppbyggd för turister (mest från Skandinavien) så det kanske inte är så konstigt om det inte finns mer än detta. Å andra sidan, det kanske fanns en fantastisk underbar konstnärsbutik om hörnet men som inte hunnit skapa en hemsida ännu...



Govez


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar