onsdag 3 juni 2015

Barn och hund porträtt



Eftersom jag inte hade så mycket kvar att göra på teckningen idag (hade tecknat det mesta tidigare) slutförde jag den redan på förmiddagen.  Jag har flertal projekt som ligger och väntar men jag har så svårt att ställa om efter en halv dag till att gå till ateljén och måla. Jag har också svårt att byta ämne mitt i en dag. Det är som om jag ställt in siktet på morgon och sedan går det inte att rikta siktet åt ett annat håll. Trots att jag har mycket att göra började jag rita två nya små bilder till samma kund (fast de inte är efterfrågade). Jag tog en hel massa bilder inför porträttet (fler än vanligt eftersom vare sig den lilla flickan eller den unga hunden var helt medgörliga), och fick då med några foton som jag tyckte var inspirerande. Så här blev teckningarna.

Teckningen är 48 x 61 cm och är utfört på Strathmore vellum papper.

 Jag är inte en duktig fotograf för övrigt, men att fota stora teckningar känns nästan oöverstigligt svårt, därför tog jag några närbilder som kanske tydligare visar hur teckningen egentligen såg ut.

Blyerts på Strathmore papper









Detalj på flickan












Detalj på hunden

Blyerts 2H

Blyerts 2H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar