lördag 4 april 2015

Gula ben


En av oljemålningarna som jag ställer ut på Bomans just nu är denna:
Sedan jag och min man läste Åsa Larsson bok Det blod som spillts har berättelsen om vargen gula ben följt mig. Jag har skissat en hel del vargar och i februari gjorde jag denna målning (som förvisso inte är vargar egentligen...).

Bildmaterialet jag använde som förebild kommer från en kvinna som föder upp hundar (Sunnantorp kennel) och brukar dela med sig de mest underbara bilder på Facebook. När jag såg denna bild skrev jag omgående till henne och frågade om jag fick använda bilden. Hon föder upp vita herdehundar.  


Gula ben







Vargar

kanske lite mer varulv än varg?
vargar i silhuett 




Min hemsida kan du hitta här:
www.hedenvind.se 

Sunnantorps hemsida hittar du här:
http://www.sunnantorp.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar